Reklama zezwala na pieniężną niezależność mediów od państwa. Jednym z nadrzędnych zamiarów reklamy jest stworzenie popytu lub ewentualnie zmodyfikowanie tendencji popytu danego towaru czy usługi. Rozumiejąc, że przy wprowadzaniu do obrotu produktu, producent stara się zidentyfikować rynek dla każdego towaru, reklama jest sposobem komunikacji, poprzez jaki informacja o produkcie jest przekazywana klientom (grupie docelowej). Reklama zwykle stara się osiągnąć tak zwaną USP, czyli unique selling proposition (unikalna propozycja sprzedaży) i oświadczenie jej konsumentowi.
To może przybrać formę jedynej cechy artykułu bądź postrzeganej korzyści - a te masz prawo zaprezentować na notesy reklamowe z nadrukiem. W obliczu dojrzewającej konkurencji na rynku, iż względu na rosnącą liczbę zastępników, co raz bardziej tworzy się budowanie marki w reklamie. Polega ona na komunikowaniu cech, jakie dają pewną osobowość lub reputację fabrycznej marce. Oznacza to, iż wartość danej marki odróżnia ją od rywalizacji, a jej nadrzędnym zamiarem jest sprzedaż produktów, aby osiągnąć gigantyczne przychody.